18.12.05

Razumevanje

Mogoče so članki, ki jih določim za seminarje res pretežki ali pa študentom manjka volje, da se vanje poglobijo, pa vendar običajno iz njih smiselno izločijo tisto, kar so prekomerne podrobnosti, s katerimi ni kaj početi.

Poskus obupnega navajanja vsake podrobnosti, ki je napisana v članku, običajno privede do stavkov brez glave in repa, pri katerih je povsem jasno, da pripravljalci seminarja niso imeli pojma, kaj v članku piše.

Tak primer je zadnji odstavek seminarja, za katerega sem porabil 4 ure, da sem ga popravil. Članek je govoril o proteinih, ki sodelujejo pri podvojevanju telomernih segmentov. Takole piše:

Ko se telomere na telomerazi krajšajo- v celica kvasovk, DNA DR vodi da G2/M celični cikel miruje to je uravnavano preko Mec1/Dcd2 in njihovih dodatnih faktorjev Rad24 in Dcd1/Rad17/Mec3 kompleksa, medtem ko Tel1 ni vključen v to. V nasportju kar vidimo kot odgovor na csc13 - preprečevanje škode, Rad9 ne aktivira kontrolorjev v od telomeraze odvisnih celicah, kar pomeni da mesto za preverjanje poškodb DNA - prepreči signale v telomerazi-in cdc13 mutanti so drugačni.

Brez besed.

Kaj naj naredijo študenti, ko se srečajo z deli, ki jih ne razumejo? Najslabše je seveda pasti v apatijo in prevajati dobesedno ("mogoče bo asistent vedel, kaj piše, meni se niti ne sanja").

Predlog 1:
Poskusite iz vsakega odstavka izpisati tisto, kar nedvomno razumete. Poskušajte ugotoviti, ali je tisto, česar ne razumete, sploh pomembno za seminar.
Če mislite, da je:
- poskusite najti podatke o procesu ali molekulah, o katerih govori članek, v kakšni bolj poljudni literaturi (učbenik ali zapiski predavanj običajno kakšnih bolj usmerjenih predmetov na internetnih straneh tujih univerz),
- vprašajte asistenta, za kaj gre (pri tem natančno navedite, za kateri odstavek gre): pošljite e-sporočilo ali se najavite na razgovor; najbolje, da si že vnaprej pripravite več vprašanj.

Predlog 2:
Poskusite napisati seminar brez podatkov, ki jih ne razumete in se šele na koncu, ko boste morda imeli bolj razjasnjeno sliko o članku, vrnite na nerazumljeni del. Lažje boste presodili, ali res vsebuje pomembne podatke oziroma ali je nujno, da jih vključite v končni seminar.